Hanyagság csodálatos élete

Friss topikok

A pasi az isten (?)

2009.03.01. 09:33 | hanyagság | 9 komment

Azt hiszem leesett egy tantusz. Egy a sok közül.

Azt hiszem, megértettem, hogy miért volt erre szükség. A furcsa az, hogy ez jóval korábban már megfogalmazódott, tehát még azt se mondhatom, hogy maga a gondolat új lenne, de úgy igazán átélni most sikerült. Mert vannak dolgok, amiket az ember tud és van amit átél. Tudni nagyon kevés.

Arról van szó, hogy Árpinál, vele kapcsolatban történt meg az, aminek meg kellett történni (jó esetben), hogy szétválasztottam magamban az istent és a férfit. Ez nálam egy személyes problematika. Végtelen megkönnyebbülés, azt elmondhatom. És gyorsan hozzáteszem, hogy az egyik jelentősége sem csökkent a számomra, tehát nincs szó itt lemondásról vagy (ön)korlátozásról. Csak egyszerűen a helyére kerültek a dolgok. Muszáj megemlítenem még Hamvas Bélát, aki mint valami ovóbácsi vezetett kézenfogva itt az utóbbi hetekben. Csomariról nem is beszélve, aki meg három éve teszi ezt.

Szóval aki azt mondja, hogy nincs segítség, az vak. És ez nem bűn, hanem egy szerencsétlen hozzáállás. Amin változtatni fog, ha már elég szarul érzi magát. Ez valahogy úgy néz ki, nagyon érdekes, hogy az ember, ha már nagyon szenved, kívül nem talál vigaszt, akkor befelé fordul, magába és magából egy kéz elvezeti oda, ahol, ha felismeri, segítséget kaphat. Egészen durva. És az éberség és nyitottság csak éppen azért fontos, hogy ezeket az áttetsző folymatokat, kezeket felismerjük. Ha azt gondoljuk, hogy mi mindent jobban tudunk, akkor nehéz helyzetben vagyunk. (Ez, mint már annyiszor, felveti az ész és az érzés által vezetettség problematikáját, amibe most újfent nem bonyolódnék bele, mert az utóbbi időben már nagyon sokszor volt erről szó. Nem lehet már véletlen, hogy megint felmerült. Valahogy minden út Rómába vezet.) Kulcsszó még az idő. De nem lehet mindent egyszerre.

Ha nem elég ez a pár mondat, márpedig lehet, hogy nem elég...

Amikor az emberben erős indíttatás van - márpedig azt gondolom, hogy ez nem egy szélsőséges, hanem nagyonis általános indíttatás - egy jól működő párkapcsolatra, valamint az életben a igazság (isten) keresésére, akkor van olyan, hogy a kettő összekeveredik. Mint nálam. Azt is gondolom, hogy az, hogy megismerjük a valódi, igazán mélyről jövő vágyainkat, indíttatásunkat, az egyáltalán nem egy könnyű és magától értetődő dolog. Látom magamon és a környezetemen. Azt látom, hogy vannak felszíni, könnyen elérhető vágyak, sokat halljuk, hogy ez jó, az jó, magunkévá tesszük, és nem halljuk meg a mélyen bennünk lévő hangot, aki a sok hagymahéj alól halkan kér.

Van az istenek útja és van az ősök útja (Hamvas Béla: A magyar Hüperion). Aminek - az én terminológiám szerint - az az egyéni életben az értelmezése, hogy a belső utamat követem, vagy kívülről kölcsönzök vágyakat. Ez durva egyszerűsítés. Ha a belsőt követem, ahhoz először azt meg is kell találni. Ez az istenkeresés. Nálam. Ha az ősökét, akkor körülnézek és választok magamnak valami viszonylag kompatibilis, azaz számomra elfogadtható, és a társadalom által is elismert célt. Nem kell körülnézni nagyon, mert bombázva vagyunk kellőképpen ezekkel. Ezt nevezi propagandának. A sense of prosperiry propagandájának, ami átvette a sense of beauty fölött a hatalmat. Nem tudom ezt elmagyarázni, ez itt a reklám helye, olvassátok el eredetiben.

Én 35 évig nem tudtam, hogy nekem ez fontos. Mármint az isten (valóban problémát okoz, hogy kis vagy nagybetűvel írjam:). Azt tudtam, hogy a pasik fontosak. És az is kiderült számomra, hogy az "igazit" keresem. Tehát valami tényleg jót, harmonikusan és teljességében megélhető párkapcsolatot. Miután az előbbiről nem volt tudomásom, de mégis bennem volt, hozzácsaptam a dolgot a pasikérdéshez. A mostani tudatosságom ne tévesszen meg, nyilván fogalmam se volt róla mi zajlik.

És akkor jött egy pasi, aki elvarázsolt. A dolog tökéletes... is lehetett volna, ha ő nem zárkózik vissza a csigaházába. De azt tette. Mert különben meg minden stimmelt. Hmm. Nos, hogy én valamit tökéletesnek látok és mégse megy, ezt röpke két évembe telt megemészeteni. Írtam is róla sokat. A végeredmény szavakkal csak részlegesen és nagyon bután megfogalmazható, de megkísérlem valahogy közelíteni: a tökéletest istenben kell keresni, itt a földön, az anyagban a tapasztalás van. A jó párkapcsolatot meg lehet valósítani, de esélytelen a dolog, ha én ebbe az istent próbálom belevetíteni. Az teljesen más tészta. A pasi az pasi, az isten az isten.

Különben nem bizos, hogy csak én járok ebben a cipőben, egy ilyen férfisoviniszta, patriarchális társadalomban, amiben élünk, ez a téveszme nagyonis adja magát:PPPPPPPP

Valamit főznöm kell, asszem zöldséges hajdinagombócot. Az nagyon állat. Puszi:))))

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://hanyagsag.blog.hu/api/trackback/id/tr93972883

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Click At this website 2018.10.09. 14:14:50

Hazajött a restaurált Merci! - Belsőség

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jilsander 2009.03.01. 18:46:36

:)Vannak-és voltak is- akik csodálkoztak Arthur Miller és Merilyn Monroe házasságán. Hogy ugye....a nagy író...meg a "buta szöszi". Monroe, Miller kedvéért még a zsidó hitre is áttért. (!) Öt évig voltak házasok...MIller minden bizonnyal megkapta azt, amire minden férfi vágyik; nevezetesen hogy istennek legyen nézve. Legalább egy kicsit...legalább egy pár évig....XD

hanyagság 2009.03.03. 15:07:24

@Jilsander: Nem biztos, hogy minden férfi erre vágyik... fárasztó lehet ám fenntartani a látszatot:))))) Különben azért az a buta szöszi se volt akárki:))) vagy rosszul gondolom? meglehetősen tájékozatlan vagyok...

Jilsander 2009.03.03. 15:54:25

"A nőktől nem várják el az értelem szárnyalását, de a bölcs férfiak örömmel fogadják."
Robin Maxwell
Nos tehát...a " nem minden férfi" az a bölcs férfi. Ja. Te is jó sokkal vagy körülvéve effélékből....xD

hanyagság 2009.03.03. 16:34:48

@Jilsander: Igazából azon gondolkodtam az elejitől fogva, hogy vajon minek hoztad ezt a példát, mert nem értettem az összefüggést. Ez a poszt a nőről szól (rólam) és szóba se kerül, hogy mit várnak el a pasik. Mert az továbbra is teljesen hidegen hagy. Sorban állhat mindenki az elvárásaival. Tartsa erősen, el ne veszítse!!!

hanyagság 2009.03.03. 16:39:48

@Jilsander: Hmmm. Valami teljesen másról írtam, beleolvasgattam, és arra jutottam. Nem értem.

Jilsander 2009.03.03. 17:37:24

"A jó párkapcsolatot meg lehet valósítani, de esélytelen a dolog, ha én ebbe az istent próbálom belevetíteni. Az teljesen más tészta. A pasi az pasi, az isten az isten.

Különben nem bizos, hogy csak én járok ebben a cipőben, egy ilyen férfisoviniszta, patriarchális társadalomban, amiben élünk, ez a téveszme nagyonis adja magát:PPPPPPPP"

Hát...ezzel bátorkodtam azonosítani.

nyunyika 2009.03.04. 18:00:25

Hinyi!

egy kicsit nem nezek oda, aztan kulonvalik az ocsu a buzatol???? juhejj, szivbol greatula eme szepfajdalmas uton leveshez:)

..s mi van ha aszondom, h a "buta szoszi" lehet boldog volt abban a par evben? lehet, h a legboldogabb par eve volt? (nemtom csak kerdem)

pusszancs

hanyagság 2009.03.04. 21:17:16

@nyunyika: hmmm, ha ez az ocsú meg búza téma nem minősítés, akkor igen:))) különben ez pont nem fájdalmas rész volt, nagyon jól vagyok az úton, köszönöm:)))

A buta szösziről viszont Julcsit kérdezd, én nem vagyok szakértő a témában, különben remélem, hogy egy kicsit boldog is volt, mert úgy hallottam, nem sokat :(

Jilsander 2009.03.04. 22:32:56

...a Julcsi sem szakértője a témának, mármint a buta szöszisnek...csak Marilyn Monroe olyan jelenség volt, akire érdemes volt odafigyelni. :)))) Szóval nem tudok megválaszolni én sem bizonyos kérdéseket; csak sejtéseim vannak. Szerény véleményem szerint épp annyira volt boldog, meg boldogtalan mint bármelyikünk, csak ő mindezt reflektorfényben tette...
Címkék: hamvas végre
süti beállítások módosítása